فیلمهای آموزشی همکاران
سه شنبه, ۲۷ دی ۱۴۰۱، ۱۲:۴۱ ب.ظ
فیلمهای آموزش مکانیک خودرو
تولیدی همکاران
در این قسمت فیلمهای تولیدی توسط مهندس پور خلیلی قرار داده شده است
خوزستان/ شهر دزفول
برای دیدن لینک فیلمها روی "ادامه مطلب" در زیر کلیک کنید
برای دیدن لینک فیلمها روی "ادامه مطلب" در زیر کلیک کنید
موضوع | عنوان محتواهای آموزشی مکانیک خودرو | لینک دانلود |
تایر خودرو | تایر خودرو | http://m.aparat.com/v/iwYEV |
تایر خودرو | انواع لاستیک های بایاس و رادیال | http://m.aparat.com/v/std1K |
تایر خودرو | مشخصات لاستیک خودرو قسمت اول | http://m.aparat.com/v/ckQPi |
تایر خودرو | مشخصات لاستیک خودرو قسمت دوم | http://m.aparat.com/v/2o7UK |
تایر خودرو | باد تایر | http://m.aparat.com/v/Tl9WK |
تایر خودرو | کاربرد نیتروژن در تایر خودرو | http://m.aparat.com/v/GpXiU |
تایر خودرو | پنچرگیری تایر تیوبلس | http://m.aparat.com/v/e9bwo |
تایر خودرو | مشخصات و انواع رینگ چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/iqVNG |
تایر خودرو | آفست رینگ چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/TARJ4 |
تایر خودرو | بالانس چرخ خودرو | https://www.aparat.com/v/sVyna |
تایر خودرو | جابجایی دوره ای چرخ های خودرو | http://m.aparat.com/v/dXVR5 |
تایر خودرو | معرفی انواع دستگاه های بالانس چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/pXtnG |
تایر خودرو | دستگاه های بالانس استاتیکی چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/cjZ2E |
تایر خودرو | دستگاه بالانس دینامیکی چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/OLGoj |
تایر خودرو | دستگاه بالانس درجا (روکار) چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/WwRnD |
تایر خودرو | دستگاه لاستیک در آر چرخ خودرو | https://m.aparat.com/v/25bas |
بیرینگ | اجزای تشکیل دهنده ی بیرینگ ها غلتشی (بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) | https://www.aparat.com/v/nb58w |
بیرینگ | بارهای وارده به بیرینگ ها (بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) بارهای شعاعی و محوری | https://www.aparat.com/v/WSCxF |
بیرینگ | تقسیم بندی بیرینگ ها غلتشی (بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) و بیرینگ های لغزشی | http://m.aparat.com/v/9WK1i |
بیرینگ | تقسیم بندی بیرینگ ها غلتشی (بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) | https://www.aparat.com/v/57SAG |
بیرینگ | روش خواندن شماره فنی بیرینگ ها (بلبرینگ ها و رولبرینگ ها) | http://m.aparat.com/v/voSat |
چرخ خودرو | نیروهای وارده به چرخ و خودرو (مقدماتی) | http://m.aparat.com/v/It1Pe |
چرخ خودرو | مکانیزم چرخ خودرو قسمت اول (سگ دست) | http://m.aparat.com/v/75MtR |
چرخ خودرو | توپی و بیرینگ چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/VXsie |
چرخ خودرو | تعویض بلبرینگ چرخ محرک جلوی خودرو روش 1 ( روش درجا) مشابه خودروی پراید | http://m.aparat.com/v/yu6Vr |
چرخ خودرو | تعویض بلبرینگ چرخ محرک جلوی خودرو روش2 (با باز کردن سگ دست) مشابه خودروی پراید | http://m.aparat.com/v/LdGeK |
چرخ خودرو | تعویض رولبرینگ های چرخ غیر محرک (مشابه خودروی پراید) | http://m.aparat.com/v/w3yH1 |
چرخ خودرو | تعویض توپی و بیرینگ یکپارچه برای محور غیر محرک نمونه 1 | http://m.aparat.com/v/l182J |
چرخ خودرو | تعویض توپی و بیرینگ یکپارچه برای محور غیر محرک نمونه 2 | http://m.aparat.com/v/giE0e |
چرخ خودرو | تعویض یکپارچه توپی، بیرینگ و دیسک ترمز چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/ImPg6 |
چرخ خودرو | ابزار استاندارد تعویض بیرینگ و توپی چرخ | http://m.aparat.com/v/SZY73 |
چرخ خودرو | انواع و مشخصات گریس ها | http://m.aparat.com/v/StuMX |
چرخ خودرو | انواع و کاربرد کاسه نمد ها | http://m.aparat.com/v/BIs9m |
ترمز | معرفی انواع سیستم ترمز خودروهای سبک و سنگین | http://m.aparat.com/v/AEBZe |
ترمز | مقدمه سیستم ترمز (راه های افزایش نیروی پای راننده در سیستم ترمز) | http://m.aparat.com/v/oRbDU |
ترمز | معرفی اجزای سیستم ترمز هیدرولیکی | http://m.aparat.com/v/eSE6L |
ترمز | ترمز های هیدرولیکی ( ترمز کفشکی) | http://m.aparat.com/v/eVrXf |
ترمز | مکانیزم ترمز هیدرولیکی (ترمز دیسکی) | http://m.aparat.com/v/Hc3fp |
ترمز | انواع دیسک ترمز خودرو | http://m.aparat.com/v/kb8rT |
ترمز | قلاب کنندگی در ترمز کفشکی (سیمپلکس) servo action | http://m.aparat.com/v/9ZGqe |
ترمز | انواع کفشک بندی ترمز های کاسه ای ( سیمپلکس_ دوپلکس_ سرو) | http://m.aparat.com/v/ZDU6n |
ترمز | افزایش نیروی ترمز (قسمت اول: اهرم بندی پدال ترمز) | http://m.aparat.com/v/PEmvr |
ترمز | افزایش نیروی ترمز (قسمت سوم: نیروی هیدرولیک - قانون پاسکال) | http://m.aparat.com/v/O89QP |
ترمز | افزایش نیروی ترمز (قسمت دوم: بوستر ترمز) | http://m.aparat.com/v/ym3Kh |
ترمز | انواع مدارات هیدرولیک ترمز (ترمز تک مداری و دومداری) | http://m.aparat.com/v/TnBf1 |
ترمز | سیستم ترمز تک مداری | http://m.aparat.com/v/Da4j7 |
ترمز | سیستم ترمز دومداری | http://m.aparat.com/v/dKFo7 |
ترمز | روش باز و بست ترمز کفشکی (ترمز کاسه ای عقب پراید) | http://m.aparat.com/v/Dp8uY |
ترمز | روش باز و بست و بررسی ترمز دیسکی خودروی پراید (تعویض لنت و ...) | http://m.aparat.com/v/F0WYX |
ترمز | روغن ترمز (DOT 3, DOT4 ,DOT5 ,DOT5.1) | http://m.aparat.com/v/2munp |
ترمز | دمونتاژ اجزای سیلندر اصلی ترمز، سیلندر ترمز کفشکی و بوستر ترمز | http://m.aparat.com/v/N2jMm |
ترمز | هواگیری مدار ترمز (روش دستی) | http://m.aparat.com/v/xHfol |
ترمز | هواگیری سیلندر اصلی ترمز | http://m.aparat.com/v/PU8Q0 |
ترمز | هواگیری سیستم ترمز خودرو | http://m.aparat.com/v/WpTm7 |
ترمز | اجزای ترمز ضدقفل ABS | http://m.aparat.com/v/fH6FK |
ترمز | سیستم ترمز ضد قفل ABS (مفاهیم اولیه: لغزش، غلتش و ...) | http://m.aparat.com/v/Hqpux |
ترمز | بررسی اصول عملکرد ترمز ضد قفل ABS | http://m.aparat.com/v/wT0hL |
ترمز | سیستم توزیع الکترونیکی نیروی ترمزی (EBD) | http://m.aparat.com/v/tJ9ph |
ترمز | سیستم های ایمنی فعال و غیرفعال خودرو و مقایسه سیستم های ABS,EBD,ESP | http://m.aparat.com/v/cV3wd |
ترمز | سیستم کنترل پایداری الکترونیکی خودرو ESP | http://m.aparat.com/v/dAa2G |
تعلیق و شاسی | بدنه خودرو (جنس، کلاس، تقسیم بندی شکل ظاهری) | http://m.aparat.com/v/Dz1ru |
تعلیق و شاسی | انواع شاسی خودروها | http://m.aparat.com/v/jV3YR |
تعلیق و شاسی | ابعاد خودرو (اندازه طولی، عرضی track) | http://m.aparat.com/v/2UEN9 |
تعلیق و شاسی | دوران خودرو حول محورهای مختصات (یاو YAW ، رول ROLL ، پیچ PITCH، شیرجه و چمباتمه) | http://m.aparat.com/v/BINVh |
تعلیق و شاسی | رفتار خودرو در عبور از پیچ جاده (بیش فرمانی و کم فرمانی) | http://m.aparat.com/v/CiBDn |
تعلیق و شاسی | مرکز ثقل خودرو - اثر نیروی گریز از مرکز در مسیر پیچ جاده | http://m.aparat.com/v/6iN0h |
تعلیق و شاسی | معرفی زوایای چرخ خودرو (کمبر _ کستر _ تو این _ تو اوت) | http://m.aparat.com/v/rFXH4 |
تعلیق و شاسی | بررسی زاویه کستر چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/1DRhV |
تعلیق و شاسی | بررسی زاویه کمبر چرخ خودرو | http://m.aparat.com/v/Oj74n |
تعلیق و شاسی | شعاع فرمان | http://m.aparat.com/v/fCp23 |
تعلیق و شاسی | زاویه toe (تو این و تو اوت) چرخ خودرو (فیلم عملی میزان فرمان) | http://m.aparat.com/v/dzEyf |
تعلیق و شاسی | انواع مکانیزم های سیستم تعلیق (یکپارچه_نیمه مستقل_ مستقل) | http://m.aparat.com/v/E46Oe |
تعلیق و شاسی | سیستم تعلیق خودرو (وظایف_مقایسه سیستم تعلیق خودروی پیشرفته و معمولی) | http://m.aparat.com/v/YCQjf |
تعلیق و شاسی | مکانیزم سیستم تعلیق صلب یکپارچه Rigid Axle | http://m.aparat.com/v/Iop1d |
تعلیق و شاسی | مکانیزم تعلیق نیمه مستقل | http://m.aparat.com/v/wXpHd |
تعلیق و شاسی | مکانیزم تعلیق طبق دار دوبل Double Wishbon | http://m.aparat.com/v/imMzZ |
تعلیق و شاسی | مکانیزم تعلیق مک فرسون Macpherson | http://m.aparat.com/v/f2FpO |
تعلیق و شاسی | مکانیزم تعلیق بازوی کشنده، شبه بازوی کشنده و چند میله ای | http://m.aparat.com/v/jYJC4 |
تعلیق و شاسی | سیبک - روش استفاده از ابزار سیبک کش | http://m.aparat.com/v/JRck2 |
تعلیق و شاسی | میله ضد غلتش Anti roll bar | http://m.aparat.com/v/KG92k |
تعلیق و شاسی | اتصالات لاستیکی سیستم تعلیق خودرو | http://m.aparat.com/v/9t6B4 |
تعلیق و شاسی | انواع فنر در سیستم تعلیق خودرو (بررسی دسته بندی های مختلف فنر) | http://m.aparat.com/v/Z9lNK |
تعلیق و شاسی | فنرهای مارپیچ (لول) سیستم تعلیق خودرو | http://m.aparat.com/v/1Px30 |
تعلیق و شاسی | کاربرد فنرهای شمشی (برگی) در سیستم تعلیق و فیلم تولید، مونتاژ و تست فنرها | http://m.aparat.com/v/0ZlTE |
تعلیق و شاسی | فنر پیچشی در مکانیزم تعلیق Torsion bar | http://m.aparat.com/v/4N1mA |
تعلیق و شاسی | فنر و کمک فنر در سیستم تعلیق خودرو | http://m.aparat.com/v/5Nrqa |
تعلیق و شاسی | کمک فنر روغنی تلسکوپی (دو لوله ای) Twin tube | http://m.aparat.com/v/kHl9C |
تعلیق و شاسی | کمک فنر روغنی گازی (تک لوله ای) Mono tube | http://m.aparat.com/v/zIFmD |
تعلیق و شاسی | انواع سیستم های فنربندی خودرو (فعال، نیمه فعال و غیر فعال) | http://m.aparat.com/v/TAmO1 |
موتور | معرفی و طبقه بندی موتورهای احتراقی | http://m.aparat.com/v/i12LS |
موتور | انواع موتورهای احتراق داخلی | https://www.aparat.com/v/wDTu5 |
موتور | معرفی قطعات اصلی موتور | http://m.aparat.com/v/ZxROg |
موتور | اصطلاحات فنی موتور | http://m.aparat.com/v/9B0qd |
موتور | موتور چهار زمانه (شرح روی مدل آموزشی) | http://m.aparat.com/v/weoVt |
موتور | عملکرد موتور چهارزمانه | http://m.aparat.com/v/Ser82 |
موتور | شبیه سازی موتور چهار زمانه | http://m.aparat.com/v/QDeP8 |
موتور | موتور های احتراق داخلی ۴ زمانه شرح روی انیمیشن | https://aparat.com/v/zM4uG |
موتور | چیدمان (آرایش) سیلندرهای موتور | https://www.aparat.com/v/Lk7XF |
موتور | موتور های دو زمانه (شرح روی مدل آموزشی) | http://m.aparat.com/v/rZeqK |
موتور | موتور های دو زمانه | http://m.aparat.com/v/yW4Qg |
موتور | موتور وانکل | http://m.aparat.com/v/7Rohe |
موتور | موقعیت های مختلف قرارگیری میل سوپاپ در موتور شرح روی انیمیشن | https://www.aparat.com/v/G6pg0 |
موتور | آوانس و ریتارد سوپاپ ها (شرح روی انیمیشن) | https://www.aparat.com/v/7ba6J |
موتور | مکانیزم سوپاپ ها | https://www.aparat.com/v/QydLw |
موتور | آرایش سوپاپ ها و میل سوپاپ در موتور | https://www.aparat.com/v/1wpFu |
موتور | اصلاح تایمینگ سوپاپ ها (آوانس و ریتارد) | http://m.aparat.com/v/jft6O |
موتور | تنظیم نبودن تایمینگ سوپاپ های موتور احتراق داخلی چهار زمانه | http://m.aparat.com/v/AGZNK |
موتور | ترتیب احتراق و تایمینگ تئوری سوپاپ های موتور احتراقی چهار زمانه | http://m.aparat.com/v/FpdgS |
موتور | نسبت تراکم | https://www.aparat.com/v/7xL8C |
موتور | تحلیل نسبت تراکم | https://aparat.com/v/9FEHv |
موتور | روش های تحریک میل سوپاپ | https://www.aparat.com/v/pYL6r |
موتور | تنظیم لقی سوپاپ ها (فیلرگیری) | https://www.aparat.com/v/4ftD3 |
موتور | مراحل تنظیم لقی سوپاپ ها (روش پیچ و مهره ای) فیلرگیری خودروی پراید | http://m.aparat.com/v/42bRl |
موتور | شیم گیری موتور XU7 (فیلر گیری موتور پژو 405 و سمند و ....) | http://m.aparat.com/v/xkDJP |
موتور | روش های بازکردن و بستن پیچ های سرسیلندر (حلزونی و ضربدری) | http://m.aparat.com/v/vSsUD |
موتور | درب سوپاپ های موتور | http://m.aparat.com/v/aVeFN |
موتور | مونتاژ و دمونتاژ سوپاپ های سرسیلندر (فنر جمع کن سوپاپ) | http://m.aparat.com/v/uxZpe |
موتور | آب بندی سوپاپ ها | http://m.aparat.com/v/Y4gpO |
موتور | عیب یابی مقدماتی سیستم مولد قدرت(موتور) | http://m.aparat.com/v/jpyKg |
موتور | انواع سوخت های خودرو | http://m.aparat.com/v/PWrJl |
موتور | فرآیند احتراق و آنالیز گازهای خروجی از اگزوز | http://m.aparat.com/v/4283B |
موتور | رنگ دود های خروجی از اگزوز | http://m.aparat.com/v/e1Ow2 |
موتور | آزمایش نشتی سنجی سیلندر موتور (شرح روی انیمیشن) | http://m.aparat.com/v/P2Rnf |
موتور | آزمایش نشتی سنجی سیلندر موتور (عملی) و تحلیل نتایج | http://m.aparat.com/v/f32Zh |
موتور | مراحل تعویض تسمه تایم پراید | http://m.aparat.com/v/axiEN |
موتور | تایم موتور XU7 (تایم موتور پژو 405 و سمند و ...) | http://m.aparat.com/v/Mdsyr |
موتور | مکانیزم تایمینگ متغیر سوپاپ ها VVT , CVVT | http://m.aparat.com/v/KuZ2j |
موتور | کنترل لقی اتوماتیک سوپاپ ها (تایپیت هیدرولیکی) | http://m.aparat.com/v/9aWct |
موتور | واشر سرسیلندر | http://m.aparat.com/v/UOYXR |
موتور | نیم موتور (بلوکه موتور - سیلندر) | http://m.aparat.com/v/85wVp |
موتور | پیستون موتور | https://www.aparat.com/v/14IHa |
موتور | علائم روی پیستون و سایز پیستون (اورسایز) | http://m.aparat.com/v/9PpLY |
موتور | طرح های کنترل انبساط پیستون | http://m.aparat.com/v/twYNK |
موتور | فیلم عملی نصب پیستون در سیلندر (استفاده از دو نوع رینگ جمع کن) | http://m.aparat.com/v/FNWCX |
موتور | طرف فشاری پیستون و سیلندر و آفست گژن پین | http://m.aparat.com/v/wHd1r |
موتور | شاتون | http://m.aparat.com/v/XsQKP |
موتور | رینگ پیستون (وظایف - جنس - انواع) | http://m.aparat.com/v/juodN |
موتور | میل لنگ | http://m.aparat.com/v/f1jpv |
موتور | فیلم عملی نحوه صحیح نصب رینگ روی پیستون و نکات مربوطه | http://m.aparat.com/v/ZUeW5 |
موتور | نحوه ی نصب رینگ های مختلف روی پیستون و انواع فرم و شکل مقطع رینگ پیستون | http://m.aparat.com/v/BhT9G |
موتور | یاتاقان های میل لنگ | http://m.aparat.com/v/rte41 |
موتور | فلایویل | http://m.aparat.com/v/iyXEZ |
موتور | روش های اندازه گیری لقی شعاعی یاتاقان های میل لنگ | http://m.aparat.com/v/hU8AM |
موتور | اندازهگیری میزان لقی یاتاقان های میل لنگ با استفاده از پلاستی گیج | http://m.aparat.com/v/QdUaT |
موتور | فیلم عملی نصب میل لنگ و کنترل لقی یاتاقان ها با استفاده پلاستی گیج | http://m.aparat.com/v/BCRYN |
فرمان | سیستم فرمان خودرو | https://www.aparat.com/v/SnmYg |
فرمان | انواع جعبه فرمان خودرو | http://m.aparat.com/v/aDFER |
فرمان | جعبه فرمان شانه ای (کشویی) Rack , pinion | http://m.aparat.com/v/2WqEf |
فرمان | میل فرمان، ستون فرمان، اتصالات بین میل فرمان و جعبه فرمان | http://m.aparat.com/v/9wqIv |
فرمان | سیبک - روش استفاده از ابزار سیبک کش | https://www.aparat.com/v/JRck2 |
فرمان | رابطه آکرمان فرمان | http://m.aparat.com/v/DGVeU |
فرمان | جعبه فرمان با توان کمکی (فرمان هیدرولیکی، الکتروهیدرولیکی و الکتریکی) | http://m.aparat.com/v/DsMLi |
فرمان | سیستم فرمان هیدرولیکی | http://m.aparat.com/v/fcY6H |
- ۰۱/۱۰/۲۷
- ۶۷۳۳ نمایش
سلام
میخواستم از آقای پورخلیلی برای ساختن فیلم های مکانیک خودرو تشکر کنم، اینقدر فیلم ها عالی هستند که معلم ما سر کلاس همیشه از این فیلم ها استفاده میکنه
واقعا چقدر با زبان ساده و روان توضیح می دهند
از وبلاگ شما هم که این فیلم ها رو منتشر میکنه تشکر می کنم